In cadrul undei proceduri de achiztie publica/procedura simplificata
a unui orgnism finantator, ofertantii trebuie sa aiba in actul constitutiv
CAEN-ul corespunzator bunurilor/serviciilor ofertate. Confuzia care apare este
daca:
- este suficient ca acel cod CAEN corespunzator doar sa existe in actul constitutiv?
- acele coduri CAEN trebuie sa existe in actul constitutiv si sa fie autorizate conform cu Legea 359/2004?
Orice societate comerciala are dreptul sa treca in Actul
constitutiv cate obiecte de activitate doreste, cu exceptia acelor activitati care constituie „monopol” de stat
sau au un regim aparte de desfasurare. Insa o societate comerciala trebuie insa sa faca distictie
intre ce are dreptul sa desfasoare ( drept in sens general - capacitatea de
folosinta) si ce este autorizata sa desfasoare (capacitate
de exercitiu), pentru
care trebuie sa indeplineasca anumite
conditii legale in vederea desfasurarii
acelor activitati.
Consider ca o oferta conforma este acea oferta care
indeplineste toate conditiile pentru a fi acceptata si pe baza careia sa se
poata incehia un contract daca se afla pe primul loc in ierarhizarea ofertelor.
O oferta in care se oferteaza bunuri/servicii pentru care ofertantul nu este
autorizat sa functioneze, este o oferta pe care o face apropae orice operator
economic, fara a indeplini conditiile minime pentru a desfasura respectiva
activitate.
In Certificatul constatator, dupa ce apar enumerate
CAEN-urile pe care are dreptul ( doar dupa autorizare) sa le
desfasoare, apare rubrica cu : ” Activitati autorizate conform legii 359/2004”, deci exista aceasta obligativitate a
autorizarii unor activitati pentru a le putea desfasura.
Pentru a desfasura oricare dintre activitatile
inscrise in obiectul de activitate in Actul constitutiv, orice societate are nevoie de
autorizarea. Acestea sunt eliberate tot de catre Registrul
Comertului, sub forma unui Certificat Constatator emis in baza unei Declaratii
pe propria raspundere, care va ajunge la autoritatile competente din cadrul:
Ministerului Sanatatii Publice (Directia de Sanatate Publica), Ministetului
Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (Directia de Sanatate Veterinara),
Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse (Inspectorarul Teritorial
de Munca – Protectia Muncii) si Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile
(Agentia pentru Protectia Mediului).
AUTORIZAREA este o OBLIGATIE LEGALA ( nascuta din lege)
si deci este obigatorie pentru a desfasura o activitate, deci pentru a oferta
legal in cadrul unei proceduri ( fapt ce este reglementat in achizitiile
publice conform OUG 34/2006)
Extras
din LEGE nr. 359 din 8 septembrie 2004 privind simplificarea formalităţilor la
înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor
familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi
la autorizarea funcţionării persoanelor juridice.
CAPITOLUL I: Dispoziţii
generale
Art. 1 În scopul simplificării procedurilor administrative şi promovării
calităţii serviciilor se instituie prezenta procedură de înmatriculare în
registrul comerţului şi de înregistrare fiscală a persoanelor fizice,
asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, precum şi de autorizare a
funcţionării pe baza declaraţiilor-tip pe propria răspundere ale persoanelor
juridice care, potrivit legii, au obligaţia să ceară înmatricularea în
registrul comerţului.
Art. 4 Autorizarea funcţionării
solicitanţilor se face cu îndeplinirea procedurii prevăzute de prezenta lege şi
de actele normative speciale, armonizate cu prevederile prezentei legi.
Art. 5 (1)Prin autorizarea funcţionării, în sensul prezentei legi, se
înţelege asumarea de către solicitant a responsabilităţii privitoare la
legalitatea desfăşurării activităţilor declarate.
(2) Activităţile cu impact semnificativ asupra mediului vor fi
autorizate din punct de vedere al protecţiei mediului de către autorităţile
competente de protecţia mediului, la sediile acestora. Procedura de autorizare
şi lista activităţilor cu impact semnificativ asupra mediului vor fi stabilite
prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen de 30 de
zile de la intrarea în vigoare a prezentei
Art. 15 (1) În vederea eliberării de către biroul unic din cadrul oficiului
registrului comerţului de pe lângă tribunal a certificatului de înregistrare
conţinând codul unic de înregistrare sau, după caz, a certificatului de
înscriere de menţiuni, solicitantul
are obligaţia să depună, o dată cu cererea de înregistrare şi actele
doveditoare, declaraţia-tip pe propria răspundere, semnată de asociaţi sau de
administratori, din care să rezulte, după caz, că:
a) persoana juridică nu
desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate,
o perioadă de maximum 3 ani;
b) persoana juridică
îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în
domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii,
pentru activităţile precizate în declaraţia-tip.
(2) Orice modificare cu
privire la cele declarate atrage obligaţia solicitantului de a depune la biroul
unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal o nouă
declaraţie-tip pe propria răspundere corespunzătoare modificărilor intervenite.
Mai gasiti texte si pe http://cursautorizat.ro/categorie/blog
Mai gasiti texte si pe http://cursautorizat.ro/categorie/blog
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu