joi, 11 iunie 2015

Opinie vis a vis de existenta CAEN-ului autorizat in actul constitutiv al agentului economic ofertant, CAEN corespunzator bunurilor sau serviciilor ofertate in cadrul unei proceduri de achizitie

In cadrul undei proceduri de achiztie publica/procedura simplificata a unui orgnism finantator, ofertantii trebuie sa aiba in actul constitutiv CAEN-ul corespunzator bunurilor/serviciilor ofertate. Confuzia care apare este daca:
  •  este suficient ca acel cod CAEN corespunzator doar sa existe in actul constitutiv?
  • acele coduri CAEN trebuie sa existe in actul constitutiv si sa fie autorizate conform cu Legea 359/2004?
Eu consider ca, o conditie de conformitate a ofertei unui agent economic care depune oferta in cadrul unei proceduri de achizitie  este ca aceast beneficiar sa aiba CAEN-ul corespunzator in obiectele de activitate SI SA FIE AUTORIZAT. Existenta CAEN-ului autorizat este o obligatie, pentru ca in caz contrar, nu ar mai exista obligatia agentilor economici de a autorizarii nici unui CAEN .

Orice societate comerciala are dreptul sa treca in Actul constitutiv cate obiecte  de activitate doreste, cu exceptia acelor activitati care constituie „monopol” de stat sau au un regim aparte de desfasurare. Insa o societate comerciala trebuie insa sa faca distictie intre ce are dreptul sa desfasoare ( drept in sens general - capacitatea de folosinta) si ce este autorizata sa desfasoare (capacitate de exercitiu), pentru  care trebuie sa indeplineasca anumite conditii legale  in vederea desfasurarii acelor activitati.

Consider ca o oferta conforma este acea oferta care indeplineste toate conditiile pentru a fi acceptata si pe baza careia sa se poata incehia un contract daca se afla pe primul loc in ierarhizarea ofertelor. O oferta in care se oferteaza bunuri/servicii pentru care ofertantul nu este autorizat sa functioneze, este o oferta pe care o face apropae orice operator economic, fara a indeplini conditiile minime pentru a desfasura respectiva activitate.

In Certificatul constatator, dupa ce apar enumerate CAEN-urile pe care are dreptul ( doar dupa autorizare) sa le desfasoare, apare rubrica cu : ” Activitati autorizate conform legii 359/2004”, deci exista aceasta obligativitate a autorizarii unor activitati pentru a le putea desfasura.

Pentru a desfasura oricare dintre activitatile inscrise in obiectul de activitate in Actul constitutiv, orice societate are nevoie de autorizarea. Acestea sunt eliberate tot de catre Registrul Comertului, sub forma unui Certificat Constatator emis in baza unei Declaratii pe propria raspundere, care va ajunge la autoritatile competente din cadrul: Ministerului Sanatatii Publice (Directia de Sanatate Publica), Ministetului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (Directia de Sanatate Veterinara), Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse (Inspectorarul Teritorial de Munca – Protectia Muncii) si Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile (Agentia pentru Protectia Mediului).
AUTORIZAREA este o OBLIGATIE LEGALA ( nascuta din lege) si deci este obigatorie pentru a desfasura o activitate, deci pentru a oferta legal in cadrul unei proceduri ( fapt ce este reglementat in achizitiile publice conform OUG 34/2006)

Extras din  LEGE nr. 359 din 8 septembrie 2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice.
CAPITOLUL I: Dispoziţii generale
Art. 1 În scopul simplificării procedurilor administrative şi promovării calităţii serviciilor se instituie prezenta procedură de înmatriculare în registrul comerţului şi de înregistrare fiscală a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, precum şi de autorizare a funcţionării pe baza declaraţiilor-tip pe propria răspundere ale persoanelor juridice care, potrivit legii, au obligaţia să ceară înmatricularea în registrul comerţului.
Art. 4 Autorizarea funcţionării solicitanţilor se face cu îndeplinirea procedurii prevăzute de prezenta lege şi de actele normative speciale, armonizate cu prevederile prezentei legi.
Art. 5 (1)Prin autorizarea funcţionării, în sensul prezentei legi, se înţelege asumarea de către solicitant a responsabilităţii privitoare la legalitatea desfăşurării activităţilor declarate.
(2) Activităţile cu impact semnificativ asupra mediului vor fi autorizate din punct de vedere al protecţiei mediului de către autorităţile competente de protecţia mediului, la sediile acestora. Procedura de autorizare şi lista activităţilor cu impact semnificativ asupra mediului vor fi stabilite prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei

Art. 15 (1) În vederea eliberării de către biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal a certificatului de înregistrare conţinând codul unic de înregistrare sau, după caz, a certificatului de înscriere de menţiuni, solicitantul are obligaţia să depună, o dată cu cererea de înregistrare şi actele doveditoare, declaraţia-tip pe propria răspundere, semnată de asociaţi sau de administratori, din care să rezulte, după caz, că:
a) persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani;
b) persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip.
(2) Orice modificare cu privire la cele declarate atrage obligaţia solicitantului de a depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal o nouă declaraţie-tip pe propria răspundere corespunzătoare modificărilor intervenite.

Mai gasiti texte si pe http://cursautorizat.ro/categorie/blog

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu